<<    ទំព័រដើម     ទំនាក់ទំនងយើង      ប្រវត្តិសាស្រ្ត      កសិកម្ម     នាទីកំសាន្ត     វត្តទេពសន្យា     ព្រះពុទ្ធសាសនា    ​​​ វេយ្យាករណ៍ខ្មែរ   >>
ប្រភេទ​ប្រេត​អា​សុរ​កាយ ក្នុង​ជំនឿ​ខ្មែរ
 បុណ្យ​ភ្ជុំបិណ្ឌដែល​ប្រារព្ធ​ជា​រៀងរាល់ឆ្នាំក្នុង​វត្ត​អារាម​នានា​ទូទាំងប្រទេស​កម្ពុជាពុទ្ធ​បរិ​ស័​ទ្ធ​​​ខ្មែរ​រមែងតែ​យក​ចង្ហាន់​ទៅ​ប្រគេន​ព្រះសង្ឃ​នៅពេល​ព្រឹក ថ្ងៃត្រង់ ដើម្បី​បង្សុកូល​ឧទ្ទិស បុណ្យ​កុសល​ទៅដល់​ញាតិ​ទាំង​៧​សន្តានដែល​បាន​ចែក​ឋាន​ទៅ។ ភ្ជុំបិណ្ឌ​នេះ​មាន​រយៈពេល ១៥​ថ្ងៃ ចាប់តាំងពី​ថ្ងៃ ១​រោច (​បិណ្ឌ​១) ទៅដល់​ថ្ងៃ​១៥​រោច ដាច់​ខែភទ្របទ ។​
ក្នុង​មួយឆ្នាំ មានតែ​រយៈកាល​នេះ​ទេ ដែល​យមរាជ​ដោះលែង​ពួក​ប្រេត​ម្តង ដើម្បី​ទទួល​នូវ​ចំណីអាហារ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ពុទ្ធសាសនិកជន​ខ្លះ ដែល​ខ្លាច​ញាតិសន្តានរបស់ខ្លួន បានក្លាយ​ទៅជា​ប្រេត ដោយ​អំពើ​បាបកម្ម​គ្រប់​ប្រភេទ ដែល​បានធ្វើ​ពី​ជាតិ​មុន នោះ​ពួកគេ​ក៏​យក​អាហារ​ទៅ​វេរ​ឲ្យ​ពួក​អា​សុរ​កាយ​ទាំងនោះតាមរយៈ​អាចារ្យវត្ត​ថែមទៀត។​
    ​
តាម​ទំនៀមទម្លាប់​ប្រពៃណី​របស់​ប្រជាជន​ខ្មែរ ដើម្បី​ម្ហូបអាហារ​ទៅដល់​ពួក​ប្រេត គេក្រោក​ឡើង​នៅ​ម៉ោង ៤​ភ្លឺ ដាំបាយ​ដំណើប​លាយ​ជាមួយ​ល្ង ហើយ​ពូត​ជា​ដុំៗ ដាក់​ក្នុង​ចាន ដោយ​ដាក់​ទឹកជា​មួយ​ផង រួច​កាន់​តាម​ខ្លួន​ទៅ​វត្ត ក្រោយពី​ជួបជុំគ្នា នៅមុខ​ព្រះ​បិ​ហារ​រួច ក្រោម​ការណែនាំ​របស់​អា​ចា​រ្យ ពួកគេ​ក៏​ដើរ​ប្រទក្សិណ​ជុំវិញ​ព្រះវិហារ ចំនួន​៣​ជុំ។ បន្ទាប់មក​ពួកគេ​ម្នាក់ៗ ក៏​យក​បាយដំណើប ផ្លែឈើ ដូចជា​ក្រូច ចេក មៀន និង​នំនែក​ជាដើម ព្រមទាំង​ចាក់ទឹក​ក្រូច​បន្តិច​នៅលើ​បាយដំណើប​ទាំងនោះ និង​ដោត ធូប​មួយ​ដើម ដើម្បី​ឧ​ទ្ទិ​ឲ្យ​ខ្មោច​ដូនតា​មក​ទទួល​សំណែន​ទាំងនោះ។​
    ​
សូមជម្រាបថា តាំងពី​បុរាណកាល​មក​រហូតដល់​ស​ម័​យ​ក្រោយៗ​ទៀត ហើយ​សូម្បីតែ​នៅ​សម័យ​ទំនើប​នេះ​ក្តី ក៏​ពុទ្ធសាសនិក​ខ្មែរ នៅតែ​ជឿ​លើ​បុណ្យ​បាប កម្ម​ពៀរ​វេរា។
ពួក​ប្រេត​ទាំងនោះ សុទ្ធសឹងតែ​មានមុខ គឺជា​មនុស្ស​ដូច​គេឯង ក៏ប៉ុន្តែ​ដោយសារតែ​អំពើអាក្រក់ កាច​សាហាវ អធម៌ ដែល​ខ្លួន​បាន​សាង ទើប​ពេល​ទទួល​មរណកាលបានក្លាយ​ទៅជា​ប្រេត​អា​សុរ​កាយ។​
    ​
តាម​ចាស់ៗ​បុរាណ គេ​ចែក​ប្រេត​ទាំងនោះ​ជា​១២​ពួក ដោយមាន​ឈ្មោះ​ខុសៗ​គ្នា យោងតាម​ជំនឿ​និង​ការរៀបរាប់ តំណាល​តៗ​មក ការតាំង​ឈ្មោះ​ប្រេត​ទាំងនោះ គឺ​អាស្រ័យ​មកពី​អំពើ​បាបកម្ម ដែល​ខ្លួន​បាន​សាង​ពី​ជាតិ​មុន​មក ម្យ៉ាងវិញទៀតប្រេត​ខ្លះ ក៏មាន​រូប​សញ្ញា​ផ្ទាល់​របស់ខ្លួន​ដែរ។​
   
 ចំពោះ​ប្រេត​អសុរកាយ​មាន ១២​ពួក​គឺ :
ប្រេត​ប្រភេទ​ទី​១ ដល់់ទី ក្នុង​តម្រា​ខ្មែរ

    ​-
ប្រេត​ទី​១ ឈ្មោះ​វ​ន្តា​សា ប្រេត​នេះ​មាន​ភ្នែក​ក្រ​លូ​ង មានមុខ​ក្រញូវ ដុះ​រោម​ច្រើន​ស្រ​ម៉ូ​វ មាត់​វៀច​កំ​ប៉ូវ ខ្នង​កោង​កំពួរ សក់រួញ​ក្រញង់ ដោះ​ប៉ោង ខ្លួន​ធុំក្លិន​ខ្មួរ ដៃជើង​ក្រញង់ ធ្មេញ​ដុះ​ខុស​ជួរ មាន​រូបរាង​ខ្ព​ស់ជ​ង្គ្រោ​ង ស្គម​ដូច​កុកគ្រោង ដំបៅ​ពេញ​កាយ រាប់រយ​លាន​ឆ្នាំ​មិនដែល​ស្គា​ល់បាយ ស៊ី​តែ​កំហាក ដែល​ស្តោះ​ចេញពី​មាត់​គេ ចំពោះ​ប្រេត​ទាំងនេះ មកពី​មិនបាន​ធ្វើបុណ្យ​ដោយ​ចិត្ត​ជ្រះថ្លាស្តោះដាក់​អាហារ​ឲ្យ​អ្នកមាន​សីល​ខ្ពស់។​
    ​-
ប្រេត​ទី​២ ឈ្មោះ​កុណ​បា គឺមាន​ពោះ​ធ្លាក់​ត្រ​យោក​មុខ​ខ្លី​កំប៉ុក ភ្នែក​ប៉ុន​ត្រឡោក ចង្កា​យា​ស្តោក ធ្មេញ​ធំ​ប៉ុន​ដប សក់វែង​អូស​ដី ច្រមុះ​ខើច​ខ្លី ក​ស្តួច​ដូច​ដប ក្បាល​ធំ​ជាង​ខ្លួន​មិន​សមប្រកប ធុំក្លិន​ខ្លួន​ស្អុយ​អសោច ស៊ី​តែ​សព​ខ្មោច ។ប្រេត​នេះ​អត់បាយ​រាប់​កោដិ​ឆ្នាំ ស៊ី​តែ​ខ្ទុះ​ឈាម​នៃ​សាកសព​ខ្មោច ឥត​បាន​ប្រយោជន៍​ទេ បើ​ស៊ី​ណាស់ កាន់តែ​ឃ្លាន​ណាស់ ព្រោះ​មាន​ផលកម្ម​ចាស់​ដែល​ខ្លួន​បាន​សាង​ឡើង។​
    ​-
ប្រេត​ទី​៣ ឈ្មោះ​គូ​ថៈ ប្រេត​នេះ ភ្នែក​រិល​ទទឹង មាត់​ខើច​សំញេញ ដុះ​រោម​ជិតឈឹង ច្រមុះ​ត្រង់ភ្លឹង ក​ខ្លី​ដូច​ហ៊ីង ក្បាល​ធំ​ក្រ​មាង សក់​ដុះ​ខាងៗ កណ្តាល​រលីង ត​ចៀក​កំប៉ិត ពោះធំ​កំភ្លឹង រូបរាង​ស្គមកំព្រឹង ស៊ី​តែ​លាមក ក្លិនស្អុយ​ខ្មោះៗ សាច់​ស្រែង​កក្រោះ ដៃជើង​ធំ​ស្ច​ក់ ខំ​ដើរ​ស្កាត់រក​គំនរ​លាមក​មក​ធ្វើ​ចំណី ចំពោះ​ប្រេត​នេះ គឺ​រស់នៅ​របៀបនេះ​រាប់រយ​កោដិ​ឆ្នាំ រស់​ដោយ​ផលកម្ម គឺ​ពៀរ​វេរា​ពី​ជាតិ​មុន ជា​ជនពាល​អត់​មាន​សទ្ធា កោងកាច​អប្រិយ។
    ​-
ប្រេត​ទី​៤ ឈ្មោះ​អគ្គី​ជាល មាន​ភ្លឺ​ង​ឆេះ​រោលរាល​ពេញ​ខ្លួនប្រាណ ភ្នែក​ហើម​លៀន ភ្លើង​ឆេះ​រន្ធ​មាត់ មាន​ដំបៅ​ខ្លាំង​ស្រែកយំ គគ្រក់ ហុយផ្សែង​ព័ន្ធ​ព័ទ្ធ​សាច់​ស្បែក​ឡើង​រលួយ ភ្លើង​ឆេះ​ទាំងយប់​ទាំង​ថ្ងៃ ពួក​ប្រេត​នេះ​គឺ​ចង្រៃ ព្រោះ​មានកម្ម​សាង​ពី​ជាតិ​មុន គឺជា​មនុស្ស​ប៉ោឡែ លេង​នឹង​ព្រះសង្ឃ​បញ្ឆោត​លេង​សប្បាយ ប្រេត​នេះ​ច្រើនតែ​រស់នៅ​ដងព្រៃ​ជ្រៅ​ញក​បព្វ​តា ក្បែរ​មាត់សមុទ្រ លើ​ដុំ​សិលា ស្រេកឃ្លាន​អាហារ ស្រេកទឹក​ពុំ​អាច​ឆី​ចំណី​បាន ។​
    ​-
ប្រេត​ទី​៥ ឈ្មោះ សុចិ មុខមាត់​ស្រួច​ដូច​ម្ជុល ក្បាល​ធំ​ត្រមែង រន្ធ​មាត់​ប៉ុន​រន្ធ​ក្តិត​ម្ជុល ដៃជើង​ធំ​បែក រាង​ទុល​មុ​ល ធំ​ប៉ុន​ភ្នំ ភ្នែក​លៀន​ក្រ​ឡោក ក្រចកដៃ​សោត​ស្រែង​ស៊ី​សុះ​ដុំ ដុះ​វែង​ក្រាស​ចោទ​ដូច​ជើងភ្នំ សក់​ក្បាល​ពុកមាត់ពុកចង្កា​ដុះ​ដូច​ព្រឹក្សា ពួក​ប្រេត​នេះ ច្រើន​រស់នៅ​បព្វ​តា​ព្រៃ​ជ្រៅ ភ្នំ​គិ​ជ្ឈ​កូដ ហើយ​ប្រេត​នេះ​ស្រេកឃ្លាន​អាហារ​ចាក់ទឹក​មិន​ចូល ញាត់​បាយ​មិន​ទៅ ចេះតែ​រស់នៅ​ដោយ​ផលកម្ម​ដែល​ខ្លួន​បាន​សាង កាលពី​ជាតិ​មុន​មិនបាន​ធ្វើបុណ្យ មានទ្រព្យ​ច្រើនតែ​ចិត្ត​កំណាញ់ មិន​ដាក់​ទាន​ឲ្យ​អ្នកក្រខ្សត់ សូម្បីតែ​មាតាបិតា ក៏​មិន​ឲ្យ​លោក​ពិសា​គ្រប់​ដែរ។​
    ​-
ប្រេត​ទី​៦ ឈ្មោះ​ក​ណ្ហ​ជិ មាន​រូបរាង​ធំ​ខ្ពស់​ពេញចិត្ត ដៃជើង​ធំៗ ខ្លួន​ធំ​ដូច​យក្ស​សាច់​ពព្លាក់​ពពាល ឡើងចាង កវែង ក្បាល​ផ្អៀង ភ្នែក​ស្រលៀង ច្រមុះ​ធំ​ខ្លី រោម​ដុះ​ស្រ​មាង ដៃជើង​ក្រញាង ធ្មេញ​សំញេញ បបូរមាត់​ស្ពែះ យា​ធ្លាក់​សំយែះ ពោះ​ប៉ោង​ក្រអាញ ធំ​វែងដូច​ភ្នំ សាច់​ស្បែក​ស្ពោត​សាញ ដុះ​ស្លែ​ស្រមាញ ប្រេត​នេះ​ច្រើន​រស់នៅ​ក្នុងព្រៃ​ជ្រៅ​ដាច់​ពី​គេឯង ហើយ​ស្រេកឃ្លាន​អាហារ ព្រោះ​ស៊ី​មិនបាន ស្រេកទឹក​ខ្លាំងណាស់ ឃើញ​បឹង​ស្រះ​ស្ទុះ​ទៅរកប៉ុន្តែ​បានប្រែក្លាយ​ទៅជា​គ្រួស​ថ្ម​ទៅវិញ។​
    ​-
ប្រេត​ទី​៧ ឈ្មោះ និ​ជ្ឈា មាន​រូបរាងកាយ​គ្រាំគ្រា​គ្មាន​ពេល​ស្បើយ​ទេ ប្រេត​នេះ​គឺមាន​កម្មក្រាស​ណាស់ បើ​មាន​ចំណី​គឺ​ពុំ​អាច​ស៊ី​បានទេ គឺ​មាត់​ដុះ​កន្ទុយ ចំពោះ​រូបរាង​វិញ​គឺ​រូបរាង​អាក្រក់ ពោះ​ប៉ោង​កំប៉ិត ផ្ចិត​ទុល​លៀន ស្អុយ ច្រមុះ​កញ្ឆា​ត ភ្នែក​ដូច​ទីទុយ ដុះ​រោម​ច្រើន មាត់​ស្អុយ​ខ្មូរ​ខ្មោះ សាច់​ខ្មៅក្រងិត រាង​ខ្ពស់​ស្គម​ស្វិត ដៃជើង​ក្រោះ ម្រាមដៃ​ដុះ​ចង្កា ត្រចៀក​បាក់​ធ្លា​ក់យា​ដាប​ដល់​ស្មា សក់​ក្បាល​វែង​ស្កា អាក្រក់​ពេក​ក្រៃ ប្រេត​នេះ​ច្រើន​រស់នៅ​ក្នុងព្រៃ​ជ្រៅ​ឆ្ងាយ​ដាច់​ពី​គេ ឬ​នៅលើ​កោះ​តែម្នាក់ឯង ព្រោះ​ខ្លួន​ចង្រៃ​ប្រព្រឹត្ត​តក់​ម៉ក់​ពេល​ឃើញ សាម​ណៈ ស្មូម​យាចក ប្រើពាក្យ​អាក្រក់​ជេរ​ស្តី​ឲ្យ​លោក និយាយ​ពាក្យចាក់ដោត​ឡកឡឺយ បញ្ឆោត​អ្នកមាន​សីល​ឲ្យ​អាប់​កិត្តិយស

No comments:

Post a Comment